Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

 

Tulajdonképpen rántott cukkínivirágra vágytam, de ilyesmi nem volt otthon, ezért körülnéztem, és az első (na jó, a második) lombot kijelöltem sütésre: zeller volt.

A sörtészta kiváló képességeire már az ruszlisütés alkalmával felfigyeltem. A tojáshabtól hatalmas habos teste van, és bármit belemártasz egy centi vastagon befedi. Így lehetséges, hogy miután blansíroztam – rövid ideig sós vízben forraltam, hogy előpuhuljon - egy adag friss, ropogós zellerzöldet, a kezemmel laza galacsint gyúrtam belőle, lisztben megforgattam, majd a vastag sörtésztába belemártottam, egyszerűen egyben maradt. Legalábbis addig a fél pillanatig, míg bele nem helyeztem a forró olajba. Ott aztán hamar kiépül az a sült kéreg, ami végképp egyben tartja.
A kezdeti sikerektől megrészegülve variálni kezdtem, és végül egy darab sajt köré tekertem a szottyos, nedves de friss zellerleveleket, majd azt mártogattam sörtésztába. A legérdekesebb sajt némi Pannónia volt otthon, ezért ezen a fronton revelatív ízeket nem sikerült elérnem, de már az is egy kisebbfajta reveláció volt, hogy meg lehetett csinálni – és jól nézett ki, finom volt. Mindenképp érdemes vele próbálkozni, érdekesebb ízű sajtokkal.
Arra kell csak ügyelni, hogy a leveleket a kis elágazásaikkal együtt válasszuk le a keményebb szárról, ne egyesével, mert tulajdonképpen a pár levéllel büszkélkedő száracska az, ami lehetővé teszi a gubancolódást, illetve a sajt köré tekerést. Mondanom sem kell, sörhöz nagyon jól megy – mint minden, ami sörtésztában sült.
Lehet, hogy erre már legtöbben azt mondanák, elgaloppíroztam magam, de az az igazság, hogy ilyenkor érzem magam a legjobban a konyhában, amikor a kreativitás már a destruktivitás határát súrolja, vagyis én egyensúlyozok a kettő közt a magasban. És hirtelen ötlettől vezérelve fogtam egy egész kb. 7-8 levélből álló zellerlevélcsomót és úgy nyersen, száránál megfogva, nem összegyűrve, hanem teljes növényi pompájában lisztbe forgattam, majd a sörtésztába, és kisütöttem – az íze hasonló volt a galacsinba tekertéhez, de jobban megsült a zöld, ezért talán finomabb, lett, de mindenekelőtt iszonyú bizarrul nézett ki. Sajnos különféle okok miatt fénykép már nem készült róla, de ha legközelebb csinálok sörtésztát egy ilyet mindenképpen fényképezek. Ebben a felállásban sok a tészta, kevés a töltelék, tehát ez akkor lesz jó, ha finom a tésztánk – használjuk bőven a sört bele.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr432097504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2010.06.22. 10:36:46

off:

Bocs, de nem találtam hirtelen más kontaktot.

Azt szeretném kérdezni, hogy a jó magyar sör-feles kombó alapján létezik-e valamiféle rendszer, hogy milyen sört milyen röviddel fogyasztunk együtt? Pl. egy konyakosabb belgának, biztos nem árt, ha kap maga mellé egy kis konyakot, de valószínűleg ennél fantáziadúsabb, szinergikusabb párosítások is léteznek.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.06.22. 22:02:51

@lilakutyak: a németek nem ilyen szofisztikáltak a kérdésben: lásd a párhuzamos sörblogok egyikén az alábbi opust: serteperte.blog.hu/2010/06/07/lutje_lage

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.06.22. 22:24:59

Kicsit alfaholdbázisos konyhát nyitottál. Ott néztek így ki az idegen lények...
:o]
Igazi extravagáns megközelítés!!

Amúgy el lehet tolni ezt a receptet a zöldség irányába, ha angol zellert használsz. Ez zsengébb, zöldebb, ropogósabb, mint a mi zellerünk, és az íze is a zöldspárga felé hajlik, persze zelleríz

mudd 2010.06.23. 08:20:22

@pif: ha mar virtusivas, es azt koveto istentelen masnapossag, akkor izelitonek a cseh okorsegek: www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=c549a36f-0058-49a0-b9fe-4a8ebb9966af

mozek - agy. griotkaba (meggylikor) vekogy sugarban tojaslikort csorgatnak

semafor - griotka, tojaslikor, mentalikor (zelena = zold)

savle - kard. rum, arra griotka.

rude kladivo - voros kalapacs. fel rum, fel fernet (borzalmas gyomorkeseru) a gyengebbeknek griotka. vorosborral fel kell onteni

cikan v jeteli - cigany a hereben. mentalikor + fernet

vetrelec - allien. zold, fernet, rum

polska vlajka - lengyel zaszlo - griotka, vodka

zeleny mozek, cetar - zold agy, szakaszvezeto. mentalikorbe tojaslikor csurgatva

(a sort-tomennyel es a hasonlo pancsokat nagy ivben kerulom)

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2010.06.23. 09:13:40

Köszi a válaszokat. Lehet, hogy félreérthető voltam: nem összeönteni akarom a sört a töménnyel, hanem felváltva kortyolgatni. (Mondjuk a berúgás így is meglesz, de gasztro élménynek álcázva.) Nyilván egy cigánymeggy pálinka jó lesz egy jobb kriekkel. Valszeg egy frissebb barack pálinka is megfelelő partnere egy gyümölcsösebb német-belga szűretlen búzának. És egy szar mexikói pisit sem ront tovább egy szintén szar silver tequila. Inkább a vastagabb, érleltebb, intenzívebb ízű párlatokhoz keresnék megfelelő sört. Meg egy gyomorkeserű-sör párosítás is érdekelne. A Kozel-Becherovka meg a Dreher-Unicum nyilván nem az ízélmény mentén alakult ki, de szerintem gyógynövények/fűszernövények mentén lehetne jó - vagy legalábbis a többinél jobb - párokat találni.

Igazából a sörkorcsolyás post miatt jutott eszembe. Ez az egész.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2010.06.29. 10:29:34

Bocs a blogomra mutató linkért, moderáld ki, ha úgy érzed. Én valami ilyesmire gondotlam sör-tömény párosítás kapcsán (csak igényesebb italokkal):
lilakutyak.blog.hu/2010/06/29/bebaszo_suli_1
süti beállítások módosítása