Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Rotburger Barna

2010.04.27. 09:27 - TonyCaviar



Ez így úgy hangzik, mint valami bajuszos országgyűlési képviselőjelölt, de nem: ez egy agglomerációs kisüzemi barna Pilisvörösvárról. Pontosabban ez az a palack, amit a sörcikkgyűjtők országos találkozóján vásároltam a büfépultból.

A Vendéglátóipari Múzeum büféjében kortyolgatva nagyon kellemes élményt okozott, könnyed frissítő jellege volt, ami barnasörökre kevésbé jellemző, egy szombat délelőttön azonban igencsak üdvözlendő. Otthon sem okozott komolyabb csalódást, az azonban, hogy egy egész liter pillepalackba csomagolt barna áll rendelkezésre, némileg csillapította a várakozást. Márpedig, lassan kezdek rájönni, hogy a sörélvezet nagyon komoly százalékát adja az, hogy mit várok a sörtől.
Korrekt barnás habot ereszt, jó mély-kóla színe van. Visszafogott, kellemesen prökölt kávéízzel rendelkezik. És adódik hozzá valami kellemes földes, fülledt mélység, némi doh. Van mélysége az íznek, de nincs túl nagy kiterjedése, nem egy erős sör, kellemesen karbonált, laza frissítő cucc – egy napi fogyasztásra szánt barna sör.
Van azonban egy másik pillepalackom is: a sima Rotburger. Szeretem az ilyen egyszerű, komlós vidéki házisöröket. Persze csak akkor, ha jók. A Rotburger elsőre egész jó, hozza a szoksásos „bajor házi sör” formát, helyén van a teste, a szénsavja is oké, viszont az aromák lassan valamiféle karikatúrára kezdenek emlékeztetni. Ami elsőre izgalmas, friss szénásságnak tűnt, a második pohárban már konkrét lószaggá büdösül – pláne, ha az ember beleszagol a sörtől frissen megürült pohárba. Valami oknál fogva felbillen a kompozíció, talán a komló a hibás, nehezen tudom megállapítani – mindenesetre a lóaroma már nekem is egy kicsit sok.
Pilisvörösvár nincs messze, régóta tervezem a látogatást, most egy kicsit lanyhult a harci kedvem, de egyszer kijutok, és mindenki mást is erre buzdítok. Járt már valaki a Rotburgernél? Jó hely? Vannak lovak?


 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr791953396

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Promontor nagy sörtesztje: a barna "ivósörök" 2016.03.29. 20:38:01

Sörforradalom van honunkban, mint tudjuk. Koncepció Ez a poszt a forradalom alsó szegmensét vizsgálja. Volt már egy ilyen posztom, az az egyes főzdék könnyű világos alapsöreit tesztelte. Ez a teszt egy dolgon változtat, a vizsgálandó sörök szinén. A ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.04.27. 11:13:31

Nincsenek lovak, viszont kurva jó a hely, s most van szűretlen verzió is csapon.
Mikor megyünk?
Frissen ez a sör finom, ezt a PET palackos dolgot nem kellene erőltetni. Az a pinceszag, amit a barnában éreztél, az is sokszor az ecetesedés előjele...

Gérard Duchemin 2010.04.27. 13:15:34

@főzdevadász: Én mennék szívesen, szóljatok ha mentek. OFF. Kint van már a bécsi írásunk. TonyCaviarnak hála a jó ötletért (7 Stern és 1516) :-)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.04.27. 13:32:25

Nagyon király hely, tök hangulatos kis sörkert, szaletlivel. Én sajnos mindig autóval jártam arra, úgyhogy a csapon lévő cuccot csak egyszer kóstoltam, de megerősítem Főzdevadászunk commentjét. Minél frissebb, annál jobb a Rotburger. A palackos - mivel nem pasztőrözött - hajlamos pimpósodni a lejárati dátum környékére, még azon innen is...

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.04.27. 15:13:12

mikor értek rá?
én leginkább amolyan naplopós, napközbeni, semmittevős sörözésre gondolnék, egy dél körüli tengéslengést a sörteraszon el tudnék tölteni ott...amúgy munka helyett, hahaha

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2010.04.27. 15:44:49

Az én beszámolóm már készen is van a Rotburgerről, voltam párszor mostanában. Gyorsan ki is nyomom szerintem, nehogy megelőzzetek :P

A szűretlen a kedvencem, de a másik kettő is a legjobb hazai házisörök közé tartozik. A hangulat jó, a belső részen nincs dohányzás - viszont így is megfájdult a fejem másnapra.

Részletes beszámoló képekkel hamarosan...

SöRöS 2010.04.27. 18:05:07

a fasírtjuk is nagyon finom :)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.05.04. 20:22:19

a 7végi grillezésre anyukámék hoztak egy palackkal, amit a mustárban pácolt sertéstarjára - no meg az orcámba is - locsoltam. Még mindig nagyon finom...
süti beállítások módosítása