Utólag talán nem logikus, de az első londoni esténk első útja a camdeni Brewdog bárba vezetett, muszáj volt ellenőrizni mit tud mutatni a Brewdog kocsmafronton, mégis mi az, ami alátámasztja, hogy a 11 nagy-britanniai bár mellett hamarosan Tokiotól Sao Paolóig még 8-at nyitnak.
A jól bejáratott brandekkel szemben mindig felfokozottabb az elvárás, pláne a Brewdoggal szemben, melynek egész identitása arra épül, hogy ők mások, mint a világ sörfőzésének többi elnagypapásodott része, igazak, fiatalok, erősek és türelmetlenek. Ehhez képest, amikor kocsmát nyitnak, kifejezetten ügyelnek rá, hogy valamiképp belesimuljanak a helyi szokásokba, így a camdeni Brewdog is elmegy londoni pubnak, csak éppen feketére vannak festve az ablakai. Maga a helyszínválasztás is ékes példája a biztonsági játéknak. Camden húsz éve volt menő és cutting edge, ma már csak önmaga kereskedelmi utánzata, de a közönségmozgás biztosított.
A jellegzetes fekete Brewdog tornyok közt ott figyelt a Hopinator egy régóta settenkedő gondolat, amit a Dogfish Heades Sam Calagione talált ki, Randall néven, de bárki elkészítheti és igazából már én is tervezem egy ideje. A lényege, hogy a sör a csapolás közben egy friss komlóval feltöltött üveghengeren áthaladva a helyszínen hidegkomlózódik. A Hopinatorból ottjártunkkor Dogmát csapoltak, a hengerben pedig Lapsang Souchong tea volt és Hallertau Blanc leveles komló, de ami kijött rajta nem volt annyira meghökkentő, mint a körítés. Erős komlóíze volt, de inkább az a fáradt nedves, megázott komló íz, nem a hidegkomlózott amerikai IPA-k vibráló friss komlóíze. Az ördög nyilván a részletekben van, és egy ilyen okosságot nem olyan könnyű használni.
A kocsmában kicsit túl nagy az alapzaj, beszélgetni nem könnyű, elég sötét van, de azonnal kiszúrjuk az Élesztő designjából lopott apróságokat, az izgalmas ipari villanykörtéket és a sok rézcsövet. Máshol megúszós megoldások ötlenek szembe, álmennyezet, spotlámpák, padlószőnyeg.
Egy kicsit testetlen Aphrodisiac nevű kanadai vaníliás stoutot szopogatva azt állapítjuk meg, hogy a punk bizniszmodell óvatosságra épül, és Jamesék valahol félúton elakadtak a design-útvesztőben.