Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

brewbar2.jpg

Utólag talán nem logikus, de az első londoni esténk első útja a camdeni Brewdog bárba vezetett, muszáj volt ellenőrizni mit tud mutatni a Brewdog kocsmafronton, mégis mi az, ami alátámasztja, hogy a 11 nagy-britanniai bár mellett hamarosan Tokiotól Sao Paolóig még 8-at nyitnak.

A jól bejáratott brandekkel szemben mindig felfokozottabb az elvárás, pláne a Brewdoggal szemben, melynek egész identitása arra épül, hogy ők mások, mint a világ sörfőzésének többi elnagypapásodott része, igazak, fiatalok, erősek és türelmetlenek. Ehhez képest, amikor kocsmát nyitnak, kifejezetten ügyelnek rá, hogy valamiképp belesimuljanak a helyi szokásokba, így a camdeni Brewdog is elmegy londoni pubnak, csak éppen feketére vannak festve az ablakai. Maga a helyszínválasztás is ékes példája a biztonsági játéknak. Camden húsz éve volt menő és cutting edge, ma már csak önmaga kereskedelmi utánzata, de a közönségmozgás biztosított.

A jellegzetes fekete Brewdog tornyok közt ott figyelt a Hopinator egy régóta settenkedő gondolat, amit a Dogfish Heades Sam Calagione talált ki, Randall néven, de bárki elkészítheti és igazából már én is tervezem egy ideje. A lényege, hogy a sör a csapolás közben egy friss komlóval feltöltött üveghengeren áthaladva a helyszínen hidegkomlózódik. A Hopinatorból ottjártunkkor Dogmát csapoltak, a hengerben pedig Lapsang Souchong tea volt és Hallertau Blanc leveles komló, de ami kijött rajta nem volt annyira meghökkentő, mint a körítés. Erős komlóíze volt, de inkább az a fáradt nedves, megázott komló íz, nem a hidegkomlózott amerikai IPA-k vibráló friss komlóíze. Az ördög nyilván a részletekben van, és egy ilyen okosságot nem olyan könnyű használni.

A kocsmában kicsit túl nagy az alapzaj, beszélgetni nem könnyű, elég sötét van, de azonnal kiszúrjuk az Élesztő designjából lopott apróságokat, az izgalmas ipari villanykörtéket és a sok rézcsövet. Máshol megúszós megoldások ötlenek szembe, álmennyezet, spotlámpák, padlószőnyeg.

brewbar1.jpg

Egy kicsit testetlen Aphrodisiac nevű kanadai vaníliás stoutot szopogatva azt állapítjuk meg, hogy a punk bizniszmodell óvatosságra épül, és Jamesék valahol félúton elakadtak a design-útvesztőben. 

Címkék: london brewdog

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr335633945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tom Average 2013.11.15. 13:25:52

De tré... :S Ott is minden nap megsavanyodik valamelyik sör a csapon?

Bud Taste 2013.11.15. 20:47:19

Nekem van Randallom és leveles komlóim is, ha érdekel, ki lehet próbálni a gyakorlatban.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2013.11.15. 22:59:41

az Élesztő designjából lopott apróságok. Na ez azért vicces;-)

TonyCaviar 2013.11.17. 09:45:37

@Tom Average: hát ez a sörfőzők színvonalától függ. nyáron gyakran megborulnak a real ale-k gondolom.
@Bud Taste: mikor hozod be? azonnal próbáljuk ki!
@armando_otchoa: hát azt hiszem ezért írtam:)

Tom Average 2013.11.18. 12:28:59

@TonyCaviar: én is viccnek írtam amit írtam. láthatóan pont olyan jól sikerült mint a te vicced. :P :S

BalazsMate · http://stockholm.blog.hu 2013.11.20. 11:46:52

A stockholmi BrewDog barban voltam mar.

A dizajn nagyon hasonlonak tünik a londonihoz, legalabbis ebböl a felhomalyos kepböl itelve :) Eleg visszafogott a berendezes, nem extrem, de sörözönek tökeletes.
A WC-ben szolo "Nintendo-zene" viszont meger egy piros pontot :)

A BrewDog sörök mellett mas fözdek söreiböl is csapolnak, pl. svedeket es danokat is.

A helyszinvalasztas itt kicsit mereszebb, mert ugyan belvarosi es forgalmas a hely, de kivül esik mind a turistazonan, mind a felkapott hipszter helyeken.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2013.11.21. 08:11:02

A Brewdog nem csapol real ale söröket

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2013.11.21. 12:46:45

@Bajen:

> A WC-ben szolo "Nintendo-zene" viszont meger egy piros pontot :)

Nem tudom mennyire költséges megoldás, de amikor a prágai Bugsy's bárban kimentem pisálni, és a piszoárban a többé-kevésbé undorító illatosító-fertőtlenítő kockák ill. a csikkeket megszűrni hivatott csinos műanyag rácsok helyett egy halom vékonyra szeletelt citrusféle fogadott, akkor nagyon megtisztelve éreztem magam. És még az sem biztos, hogy ez olyan hatalmas költség. Ebben az esetben javaslom. A komló is menő lenne (mert illatosít és fertőtlenít is), de a száraz komló morzsolódna, a friss leveles meg biztos nagyon drága. De a melegen komlózott pisa, azért jól hangzik... esetleg befuttatom komlóval az erkélyt, és majd fagyasztva árulom télen :)

...

Kicsit utánagoogleztam. A 30g-os komló tea 300 körül van. Nagy tételben biztos olcsóbb. Feldolgozatlanul még olcsóbb lehet. Ha a fagyasztva tárolás megoldható, nem feltétlen hülyeség ez.

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2013.11.21. 15:40:20

A BrewDog bárok , mint ahogy maga a cég is , nagyon sokat változott a kezdetekhez ,gondolom ebben semmi új nincs . Amikor én elkezdtem sörrel is foglalkozni , akkor az elsők közt nyitott edinburghi bárjuk egy igazi , eredeti ötletre épülő , kiváló személyzettel dolgozó bár vot . Aztán gombamódra nyíltak a bárok , elveszett az újdonság , felhigult a staff és a Brewdog bárok többsége ma már csak a hájpból él . Nem mondom, hogy nem jó hely, érdekes sörökkel , de az a plusz, amiér érdemes volt lejárni,elveszett. Legalábbis itt Edinburghban . Még igy is lemegyek hetente kétszer minimum, de már csak rutinból,mint szívből . A személyzet tudása közel sem éri el azt ami az elején jellemezte őket .( A jó oldal, hogy a szaporodó newschool beer barok felszippantják a fiatal,tehetséges, tudással rendelkezőket )
A dizájn, ahogy Tony irja, ma már semmi extrát nem hoz . Amióta túlnötte magát a cég és leigazolták az egyik megacégtől azt a két szakembert, akik egy remek marketinggel a világ élvonalába vitték az egyik dizájnvodka brandet , érezhetően már minden csak az üzletről szól . És lassan elérik azt a pontot, amikor az már nem fog a Brewdognak jól állni.
Ez az érzelmi rész.A gyakorlatban, mint részvényes, én csak örülök a pénzügyi sikernek :)

Bud Taste 2013.11.21. 17:47:08

@Barman's Choice: A Cowgate-en a Bannermann's ba 1995 óta járok a csapolt Fraoch miatt. A Brewdog pub helyén régen sokáig egy alcopop-os hely volt, nem kell hozzá másik 18 év, hogy űjra alcopop-os hely nyíljon a helyén, de a Bannermann's az tuti ott lesz még...

Áron Varga 2013.11.21. 19:22:20

@TonyCaviar: Pedig nem "borulnak meg" általában! Sőt, kint még nem is ittam ízhibás sört. Nagyobb higiéniai fegyelem, más éghajlat. Ha netalántán "megborul", megy vissza a tétel a főzdébe és nem adják el a fogyasztónak. Meg a kinti fogyasztók már akkor is reklamálnak ha túl nagy a hab.

Serkoptató 2013.11.22. 12:36:29

@Áron Varga: Odakint a staff sokkal inkább érti a dolgát, és a tulajok célja nem az azonnali kasza, hanem a vendégek megtartása.
Egy kéthetes masszív kocsmajárás során három olyan eset volt, hogy a csapos nem adta ki a sört (nem nekem kellett hisztizni), mondván, a sör már nem korrekt. Volt, ahol azt mondták, válasszak mást, volt, ahol 10 perc türelmet kértek a hordócseréhez. Az is érdekes volt, ahogy egy csomó "sört" elengedett a csapos, mire kifogástalannak ítélte. Végül elém tette, és azt mondta, sorry a várakozásért, erre a sörre a ház vendége vagyok. Mindez egy skóciai kisváros kocsmájában...

Bud Taste 2013.11.22. 15:32:23

@Serkoptató: Vicces:)
Pont Sky-on Portreeban esett meg velem is egy hasonló eset, a recepcióstól megkérdeztem, melyik kocsmát ajánlja, ahol jó Real Ale van. Elmentem az ajánlott helyre és kaptam egy korsó ecetes szart, de nem szóltam, csak otthagytam a helyet. Másnap a recepciós kérdezte, hogy elégedett voltam-e, elmeséltem neki, hogy mi történt. Este a recepciós már várt egy üveggel a kifogásolt sörből azzal, hogy a kocsma tulaja elnézésemet kéri, de sajnos túl hosszú a sör útja a casktól a pumpáig és ha nem folyamatos a csapolás a csőben megsavanyodhat a sör, ő is megkóstolta és igazat adott nekem, ezért küldi...
süti beállítások módosítása